Citat:
Sant att vi använder för mycket antibiotika och att smittan blir mer resistent därutav. Men nu lever vi bland dessa mördarbakterier och vi kommer nog göra det årtionden frammöver också. Sjukhusmiljön är ypperlig för sådana bakterier att frodas i och att hålla rent så att man inte ligger med sår på en otvättad bänk tycker jag ska vara ett krav.
|
Du uttrycker dig lite felaktigt. Smittan blir inte "mer resistent" av antibiotika utan det är antibiotika i sig som ger resistens från första början. Sedan missuppfattade du mig också. Jag menade inte att vi använder för mycket antibiotika, vi
MÅSTE använda oss av antibiotika såtillvida vi inte anser att vi ska låta vissa människor dö för att möjligtvis rädda någon annans trots att vi kan rädda deras liv.
Citat:
Det är ju det som är problemet när vi inte kan avgöra friska varor. Lax med färgämne och andra varor med senare kända allergiframkallande tillsatser. Finns det något kvar som är naturligt?
|
Definiera friska varor? Det är väldigt naivt och bakåtsträvande att säga rakt av att GMO är skadligt och sjukt. Lite av häxbrännarmentaliteten som genomströmmar vårt samhälle fortfarande, folk är rädda för det som är nytt och annorlunda utan att bry sig om att lära sig något om det istället. Som med allt annat finns det mindre positiva sidor men de varierar enormt från fall till fall... Att prata så generellt om en företeelse är meningslöst.