Visa ett inlägg
Oläst 2004-02-12, 01:14 #4
MrL MrL är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
MrL MrL är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2004
Tack, då vet jag att det går.

Eftersom vi inte arbetar med den senaste tekniken i dag krävs det att man är 5 personer som har hand om denna processen. Tanken är att vi ska ändra systemet, så att jag ensam fr.o.m. Juli skall klara av den här biten. All information skickas nu till databaser som ligger på en webbplats så det är lämpligt med en funktion som läser data från webben till en gransknings-central på webben, alternativt till ett program på datorn. Vad gäller funktionalitet så har jag skissat lite på idéer som passar kanske inte bara för mitt ändamål. De lyder som följer:

Rubrikerna till kunduppgifterna som bör presenteras i form av radannonser skall kunna markeras i färgerna grön, orange och röd för att man enkelt skall veta hur landet ligger gentemot kunderna. Det är mycket viktigt att allt man gör sparas. Om data förloras får man nog åka hem och lägga sig igen, för gott. Om man sedan kan gå in under rubriken och få ett underlag för printing av faktura, hade det varit ännu bättre. De funktionerna anser jag vara viktigast men kan förstås komma upp något man inte har tänkt på innan.

tdh: Vad finns det för funktioner nu i det programmet ni utvecklar?

Det är inte aktuellt att köpa ett system i dag utan jag vill helt enkelt veta vad det finns för möjligheter. Att hyra någon som utvecklar systemet behöver inte nödvändigtvis vara ett billigare alternativ till att köpa en färdig programvara som säljs i stora voylmer, så berätta gärna om ni sitter inne med info. Allt är välkommet.

Mvh
MrL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat