Citat:
Förmodar att de syftar på en sida i min profil som har ett ortsnamn i sig och du menar noframe-innehållet.
Inget fel med det. Texten visas i Googles efter en sökning på orden som finns där. Länkarna däremot räknas inte i Googles längre, de har gjort det tidigare. MSN tar dock fortfarande hänsyn till länkarna.
Sedan hur jag använder privata sidor och vilket syfte som ligger bakom är rätt så irrelavant. Men skall framföra dina synpunkter till min fru vars sida det är biggrin.gif
|
Det hade jag faktiskt inte sett =) Syftade snarare på fågelinfluensasidan.
Citat:
Läs lite bättre det jag skriver, jag har inte sagt att man skall strunta i kodstandarden generellt jag skrev att det går att validera sidor med tabeller och "Macromedia-koder" också. En del av kritiken på "dålig" kod i tidigare inlägg tog just upp de sakerna som exempel på dålig kod.
|
Jag vet att det var det du skrev. Det går att validera sidor med tabeller och självklart ska man också använda tabeller när det är berättigat (dvs. till tabulär data) men att använda det till layout är på väg att bli en föråldrad metod, om det inte redan är det.
Citat:
Sedan en irrelevant sak till. Hur har du det med valideringen av dina sidor i din profil?
Du behöver inte svara det var en retorisk fråga.
|
Svarar ändå =) Finns bara en sida där vilken kodades för drygt 5 år sedan och koden är också därefter, helt utan minsta tanke på standarder. Anledningen till att den finns i profilen är för att det är den enda personliga sidan jag driver. Den är dock under ombyggnad och den nya versionen ser bättre ut, är lättare att navigera på, använder korrekt layout samt validerar helt enligt XHTML 1.0 Strict. Helt irrelevant, jag vet.