Ämne: Ny hemsida!
Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-08, 16:12 #26
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
För det första, Hubbert, så kör du med ett rejält fult trick på en av dina egna sidor, så SEO-arbetet kan man säga lite vad man vill om =) Men det är inte direkt av betydelse här.
Förmodar att de syftar på en sida i min profil som har ett ortsnamn i sig och du menar noframe-innehållet.
Inget fel med det. Texten visas i Googles efter en sökning på orden som finns där. Länkarna däremot räknas inte i Googles längre, de har gjort det tidigare. MSN tar dock fortfarande hänsyn till länkarna.
Sedan hur jag använder privata sidor och vilket syfte som ligger bakom är rätt så irrelavant. Men skall framföra dina synpunkter till min fru vars sida det är

Citat:
Däremot så säger du emot dig själv lite grann vad gäller kompatibiliteten. Vill man att sidorna ska fungera felfritt även i framtida browsers (samt i mindre vanliga sådana som man kanske inte testar i) så är det helt klart en bra idé att följa kodstandarder. Dessutom tror jag alltfler kunder blir medvetna om denna bit.
Läs lite bättre det jag skriver, jag har inte sagt att man skall strunta i kodstandarden generellt jag skrev att det går att validera sidor med tabeller och "Macromedia-koder" också. En del av kritiken på "dålig" kod i tidigare inlägg tog just upp de sakerna som exempel på dålig kod.

Sedan en irrelevant sak till. Hur har du det med valideringen av dina sidor i din profil?
Du behöver inte svara det var en retorisk fråga.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat