Ämne: Ny hemsida!
Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-08, 15:21 #24
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Nja silverstierna, expert kan man vara på en del område men inte på alla. Frågan är vilket fokus man skall sätta.
Får väl här uttala mig ut mitt och mina kunders perspektiv. Det som är det överskuggande och det absolut viktigaste är konverteringsgraden, dvs hur många affär/kundkontakter/serviceåtagande etc ger en webbplats, allt annat är av underordnad betydelse.
Att slarva med optimeringen är värre än att ha lite (ur någras synpunkt) icke korrekt kod. För att uppnå en hög konverteringsgrad behövs;
En väl utfört SEO-arbete, användarvänlighet, relevant och attraktivt innehåll.
Användarvänliget är att webbplatsen skall vara lätt att hitta i, den skall fungera plattformsoberoende och med olika webbläsare, skärmupplösningar, etc.
De här delarna kan du uppnå utan att skriva kod som vissa tycker är korrekt. Vad sedan det är som är korrekt kod låter jag vara osagt, det går alldeles utmärkt att validera med tabeller och en del Macromedia-koder om vi nu skall använda W3C som måttstock.
Så vad är en korrekt kod egentligen?
Ser inget som helst fel i att använda sig av "Macromedia-koder" så länge användarvänligheten fungerar.

Den erfarenheten jag har av 6 års arbete (varav de senaste åren på heltid) är att kunden sk*ter i hur koden ser ut utan tittar på konverteringsgraden för besöken. Därmed inte sagt att man skall slarva med koden, men tycka att "Macromedia-koder" är fel är att gå för långt i nörderiet.

Citat:
Just för att kodningen speglar expertisen bakom bolaget som skapat produkten.
Vad är det som säger att dom inte är lika slapphänta inom grafisk design och marknadsföring?
Finns absolut ingenting som säger det, skulle väl snarare påstå nästan tvärtom. En "expert" som fokuserar på koden lär väl knappast ha den kompetensen som finns för att göra ett bra SEO-arbete.
Jag skulle snarare vilja vända på det lite det är tusen så mycket värre att slarva med SEO-arbetet av en kundsida än med koden på den. En slarvig optimering tyder på dålig respekt för kundens behov.

Men som sagt var fokus ligger olika hos olika människor.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat