Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-06, 19:46 #17
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Visst är yttrandefriheten viktig, men den form av yttrandefrihet som den sidan vi talar om praktiserade är inget jag är intresserad av att skydda. Har ni tittat på vad det är för innehåll och vad de skriver...?

Man förhärligar dödandet av ryssar, ryska barn och andra "fiender". Man kallar sig frihetskämpar... Lika mycket frihetskämpar som Al Qaida...

Jag anser fortfarande att om man skall försvara yttrandefriheten så skall man göra det konsekvent, dvs ALLA åsikter skall tillåtas. Om inte det är okej, ja då skall sådant som är direkt brottsligt bort (dvs rasism, barnporr och t.ex. uppvigling till brott som i detta fall).

Dessutom så kan vilken polis som helst fatta beslut om husrannsakan och beslag om det mär fara i dröjsmål, men i detta fall fanns ju åklagare, vilken antagligen var förundersökningsledare, på plats vid husrannsakan, vilket ju gjorde allt mycket enklare.

Det kan ju också tänkas att alla anledningar till beslaget inte redovisats för PRQ, det finns ingen sådan skyldighet... Hade det varit delade servrar så hade det varit anmärkningsvärt, men som jag fattat det så ägs maskinerna av dem som är misstänkta i sammhanget, alltså en helt korrekt åtgärd.