Ämne: Webbsidor
Visa ett inlägg
Oläst 2004-02-11, 03:41 #17
entreprenör entreprenör är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
entreprenör entreprenör är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by marcuss@Feb 11 2004, 01:11
vad jag menar är främst att mycket traditionell marknadsföringsteknik också kan tillämpas i hög grad på nätet och vid utformandet av sajten. vill man sälja en produkt bör man utforma sajten på ett tydligt säljfördelsaktigt sätt. vill man endast bistå med information så är det något helt annat som gäller. vill bara komma fram till att frågan som tråden startade med inte är vettig i sig
Jo, det är ju just detta många butiker faller på.
De är så måna om att berätta om hur bra just deras produkt är, men kan man köpa den där? Vad är priset?
Det är så tråkigt att behöva navigera sig igenom en hel sida för att hitta fram till just det man är intresserad av.

Man har tagit traditionellt försäljarsnack och satt det i textform.
Att lyssna är en sak, då kan man drömma sig bort och "hmm:a" på allt försäljaren säger men det är lite svårt att praktisera samma sak när man är tvungen att läsa sig till informationen.

Och något som jag undrar över är när man surfar runt i en e-butik och hittar en produkt, ja det kan vara en adapter till ett tv-spel, så står det ju ofta inte mer än "Adapter till nintendo gamecube". Jaha? Men vad är den till för då? Vad gör den? Har jag någon nytta av denna adapter?
Hade det stått tex "Med denna adapter ökar bildkvaliteten och spelupplevelsen på dina spel!" Då kanske den är intressant och jag köper den för att jag fick reda på vad det var för något.

Säg den bilförsäljare som säger: "Detta är en bil! Det är allt du behöver veta." Åh vad köpsugen jag blev nu! Inte.
entreprenör är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat