Citat:
Originally posted by lunne82@Feb 11 2004, 00:47
Haha, kom bara att tänka på Dells reklam på TV... En säljare står och berättar för en kund om datorns "... prestanda i 400 mhz, med en hastighet på...". Sen säger en röst att det är enklare på Dell, "tex denna dator med en Intel Pentium 4 processor med HyperThread teknologin". Det första min sambo utbrast var "Jaha, och på vad sätt är det skillnad mot vad gubben sa i början?". När man tänker på det så är den lite knasig... Är det enklare eller inte? Och vem riktar de sig till egentligen?
|
jo det var nog kanske lite lustig parallell, men för all del.
antagligen så vinner ju deras reklam en hel del just på att man kommer ihåg den för att den är just
knasig. "vanligt folk" uppfattar antagligen bara budskapet om att det är enklare att köpa dator hos dell - medans "mer avancerade" köpare inser det lustiga i det hela...och på så sätt kommer ihåg den lite extra bra.. just som du gjorde nu
det du gjorde i och med det där är ett ganska tydligt exempel på lyckad reklam