Jag tycker att en sida som enbart ska presentera även bör ha lite intressant design, annars faller trovärdigheter (även om man "bara" letar fakta). Det är ju inte på samma sätt som om jag letar produkter på nätet, men ändå. Om inte annat så kan det vara roligare att läsa...
Citat:
Originally posted by marcuss@Feb 10 2004, 23:15
Säljer man till företag(are) och använder sig av ordval som "Vill du köpa din data här så får du ett pyttelitet trådlöst nätverkskort på köpet" om man egentligen menar: "Vid köp av valfri dator med Intel™ Centrino-processor så får du ett 3Com™ PC-card-nätverkskort med Xjack-anslutning". Då har man ju liksom missat en viktig del av informationen enbart för att lägga sig på en (för) låg nivå. Så vinner man inga kunder.
Viktigaste av allt! -> Definiera målgrupp!
Sedan kommer det naturligt vad som menas med "Rätt nivå" och liknande...
|
Haha, kom bara att tänka på Dells reklam på TV... En säljare står och berättar för en kund om datorns "... prestanda i 400 mhz, med en hastighet på...". Sen säger en röst att det är enklare på Dell, "tex denna dator med en Intel Pentium 4 processor med HyperThread teknologin". Det första min sambo utbrast var "Jaha, och på vad sätt är det skillnad mot vad gubben sa i början?". När man tänker på det så är den lite knasig... Är det enklare eller inte? Och vem riktar de sig till egentligen?