Visa ett inlägg
Oläst 2003-05-16, 21:28 #7
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Ett par rättelser & dags att slå sönder myten att man delar på hela 10kronan från operatörerna! :angry:

Några 4 kronor blir det inte för en innehållsleverantör som har 60/40 revenue share, lite drygt hälften, dvs ~2kr är vad som blir över till leverantören. Operatörerna tar en stor del i avgifter & går inte att komma från på något sätt, oavsett leverantör, oavsett trafik, oavsett fasta avgifter etc. När jag läste det en andra gång så såg jag att jag kan ha misstolkat era inlägg, men skitsamma, nu vet ni hur det ligger till iaf.

Det beror sig även på vad man beställer, bildmeddelande tar 3 sms att skicka ut, en ringsignal 1 sms, viss micropayment kräver inga sms. Ju färre sms desto mer pengar över, simpel logik.

Om du får 4 spänn + moms från nån leverantör skulle jag gärna vilja veta vilken (071-nr?). Det är mer eller mindre industristandard med 50/50 revshare på mediapartners & 60/40 på internet etc. Några avvikelser kan självklart förekomma vid särskilda fall, exempelvis när det är stora fasta avgifter inblandade eller väldigt hög trafik.

Och förresten, räknar du inkl. moms på dina 4 kronor (isåfall kan du ha rätt i ditt påstående om vissa specifika kriterier uppfylls, exempelvis telia, inga/1 sms utgående samt inkl. moms)? Som du säkert vet (om inte så vet du det nu) så finns det ingen moms i ett företag. Du får aldrig ut en krona moms som intäkt/vinst. All moms åker till RSV i slutändan. Nu har vi även det avklarat.

Om det är något annat ni undrar över så fortsätt i tråden vetja

Mvh, Tobias