Jag uppskattar en sida som är lättnavigerad och med informationen på rätt ställe.
Något som är oerhört störande är sidor vilka inriktar sig på EN produkt och där man inte har så mycket att skriva om denna utan väljer att upprepa samma information gång på gång. Till slut vet man inte vad man har läst och om man missat något viktigt.
En del webshops har ju skrivit hyllmeter om tex en dvd-spelare, sånt orkar man ju inte med, bättre är att skriva lite allmänt om den. Ta med det viktigaste och vill man läsa om tidningars tester, egna erfarenheter etc så går det ju att skapa en underavdelning till denna sida.
En sida behöver inte ha de senaste effekterna, proppad med grafik eller flash animationer. Det räcker iaf för mig att den är stilren och har relevant information.
Av egen erfarenhet vet jag att blir det för mycket information så läser kunderna inte igenom denna.
Men det är en svår avvägning. Många sidor blir tyvärr väldigt platta, trista och extremt röriga.
Utöver detta ska man nog hålla sin sida på en ganska lättförståelig nivå, kanske inte välja namn som "sladdapparat" när det är tv-apparater man säljer. Kunder är inte korkade, men de vet inte allting heller.
Hmm, gled nog lite ifrån ämnet, men är ganska närbesläktat ändå