Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-04, 10:25 #8
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte
Citat:
Originally posted by -hnn@May 3 2006, 22:57

Socialaproblem stämpeln kommer ifrån att hyresvärdarna skiter fullständigt i att laga lägenheterna pga. dom låga hyrorna och dåliga miljöerna som dom själv skapar.

Ja, men hur mycket kan man laga om det förstörs hela tiden. Tyvärr så hålle rinte något en längre tid på Rosengård. Allting verkar gå sönder snabbare än på många andra ställen i Sverige. Skulle du äga en fastighet skulle du nog också bli less på att laga samma saker om och om igen, bara för att något har roligt och slår sönder en ruta eller sparkar in en dörr.
Det är väl snarare så att hyresvärdarna inte tar tillräckligt betalt för att laga problemen.
Tex. stod för en tid sen i Metro en fet lista över hur dom värsta hyrevärdarna i skåne.

På topp 10 ligger 3-4 st hyresvärdar på Rosengård. Med problem som att hissar inte fungerar i 10-15 våningshus, portar som inte går att öppna så rutorna har fått slås i sönder för att man ska komma in i trappan mfl.

Då förstår ni säkert att det sker förstörelse.

Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Enligt sensationsjournalisterna på TV3 skickas ju inte ens en ambulans till området utan poliseskort - huruvida det överenstämmer med verkligheten kan jag dock inte uttala mig om.
Den verkligenheten kan stämma när det är bråk mellan "familjer" (Hela släkten är med) bråkar...

Men jag har sett flertalet ambulanser på Rosengård utan poliseskort. Samma reportage handlade om skolan på Rosengård om att dom skulle införa metall detektorer som i USA.

Riktigt så illa är det inte. Tom. områdesansvarige, kommunfullmäktige och socialen gick ut i tidningen och bestred TV3s reportage.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat