Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-04, 02:09 #4
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by j0han@May 3 2006, 23:40
Hej å hå.

Nu är det så att jag tydligen skaffat mig en väldans massa (magiska)ovänner och dom har börjat anklaga mig för att ha stulit material som cirkulerar fritt på internet.

Jag driver en sida där besökarna kan skicka in egna trick. Jag har alltså ingen aning om vem som kommit på dom tricken från början och dom har säkert funnits så länge kortleken har funnits. (nånting i den stilen)

Frågan är. Ska jag plocka bort alla trick eller är det inte möjligt att sätta upphovsrätt på ett trick? Hade jag kopierat någon annans text hade jag förstått direkt. Men bryter jag verkligen mot lagen genom att skriva ut tricken i egen text?

Jag själv har svårt att förstå det i det här sammanhanget och jag vill naturligtvis inte bryt någon lag. Ni kan ju själva ta en titt på hemsidan som står i min profil.

Tack på förhand. Och skippa allt annat snack än om just upphovsrätt. + jag har sökt i forumet, men hitta inget som jag kunde använda mig av.
Hej

min bror har varit med i smc (Svensk Magisk Cirkel) sen 70-talet och har på sin sida trick att ladda ner http://www.tominomagic.com
dock har nog ingen klagat på honom, De trick du har på din sida finns i de flesta "amatör" trolleriböcker med, Så kanske illutionisterna borde ge sig på bokförlagen först...

Nää har väldigt svårt att se ngn som helst logik i deras påståenden om "upphovsrätt"

Annars kan du ju svara med att det är en illution dom ser, mao det finns inget på sidan, det är bara vad DU får dem att tro..
:lol:
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat