Citat:
Originally posted by hubbert@May 3 2006, 21:08
Intressant resonemang du för spindeln.
För det du skriver är att psykiskt sjuka som begår brott skall samhället avrätta.
Om de är friska och har begått brott skall de inte dömas till döden.
För på något annat sätt kan man inte tolka ditt inlägg.
|
Jag anser att jag redan har förklarat det en gång för mycket. Iaf, det jag menar är, man ska ju inte "belönas" för att man råkar ha ett hjärnfel i skallen. "Oj, jag råkade döda din son, men bli inte arg - jag är ju bara psykiskt störd". Nu kör ju även friska med den varianten. "Jag vet inte vad som hände, var någon röst som talade om för mig att jag skulle göra det". Sedär, tre år på psykhem och sedan fri. Skulle inte du vara riktigt psykiskt sjukt ifall du vet att det fungerar så?
Nu är jag varken proffessor, psykolog eller läkare. Men något säger mig att man inte kan bota sinnesjuka/psykiskt sjuka. Tror tyvärr att det är för mycket önsketänkande hos folk att man kan tvätta rent på de som lider av hjärnfel. Har jag fel? Bevisa gärna med fakta då.
Minns inte de exakta siffrorna, men fångar får mat för runt 35 kr per dag. Vanliga skolbarn och de på älderdomshem får mat för runt 5 kr per dag. Är det rättvist?
Så för att runda av det hela. Dödstraff på de som det inte går att göra något åt, t.ex. de i Bobby-fallet. På vanliga "friska" bör sättas på arbetsläger ute i skogen. De bör få dålig mat och få jobba som in i helvete. Nu är ju fängelset rena paradiset för de som har det dåligt ställt i vardagliga livet. Man ska ångra det man inte gjorde, inte se positivt på sin fängelsevisit.