Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-02, 20:01 #5
ernie ernie är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
ernie ernie är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
Citat:
-Sättet som du beskriver Link-Vault i en annan tråd här gör inte direkt att jag blir så sugen på att arbeta med dem, om du rekommenderar att man "myglar" när man signar upp är det väl knappast nån ide att vi andra skall vara med heller.
Det där har väl inte det minsta att göra med att mygla hela deras referalsytem bygger ju på att alla ska gå ut och berätta om dom och som tack får man av dom en del av vad den nya medlemmen drar in till nätverket.
Och det jag menade i den andra tråden var mest att det inte ser speciellt fint ut på en sida med massor utlänkar som man inte har placerat ut själv. Alltså tar man en gammal domän för det syftet och får bara inlänkar till sin nuvarande sida.
Ja jag medger att en del jag skrev är är på gränsen till spam men i wikipedia står det så vitt jag vet bara att man ska "skriva från en neutral ståndpunkt".
Men det går inte att hålla på hela livet att följa alla konventioner och vara strikt etisk i allt man göra.
Och social bookmarking syftade inte till att hamna överst på digg utan att få 20 inlänkar från olika sidor med hög pagerank gratis och väldigt snabbt.
Citat:
-No offense, men hela "skriva artiklar och få en länk" och "artikelsite"-ideen tycker jag vi kan låta indierna behålla. tongue.gif
Okej det kanske inte fungerar så bra i Sverige utan någon som kan mäkla mellan den som skriver och den som publicerar. Men internationellt fungerar det riktigt bra både för besökare och inlänkar.
ernie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat