 |
Medlem
|
|
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 87
|
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 87
|
Det är väl en generell trend vad gäller all reklam att man provar nya sätt att påverka då den traditionella reklamen mer och mer försvinner i bruset.
Om man tar Idg.se som exempel så är det ju sällan man tittar på alla annonser som skriker efter uppmärksamhet men man kanske slukar alla "nyheter" om nya produkter. Det är ju mycket bättre att tex bjuda chefredaktören på lunch och berätta hur bra det går för företaget och vad man har på gång, än att köpa en annonsplats av dem.
Vad gäller reklam på tv så säljs det alltmer utrustning till konsumenterna som klarar av att spela in program och detektera på olika sätt när det bryts för reklam. Motmedecinen är förståss att göra som med Roomservice, hela programmet är ett reklaminslag som på ett subtilt sätt har gjort det inne att måla om hemma.
|