|
Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2003
|
Då ska jag försöka ta och svara på era synpunkter och frågor.
Här kommer mail konversationen mellan oss.
Jag börjar med datum problemet.
Jag:
Hej
Vi har fått problem med våran sajt som ligger på ert hotell.
Datumet på webservern verkar vara kört jag får datumet 2002-01-02.
Har ett problem till, jag kan inte logga in på PHP MyAdmin när jag använder
Internet Explorer, det funkar som det ska med Mozilla.
Svar Webcows:
okej ,tiden hade ändrats.
Detta är rättat till dock har vi problem med hårvaran på servern och vi måste flytta er site under morgon dagen till en annan server.
Kommentar:
Till detta ska tilläggas att datumet ändrades aldrig, fick vänta tills den nya hårdvaran, tog ca 2 dagar.
Angående min fråga om PHPMyAdmin fick jag som ni kan se inget svar, lyckades tillslut få tag i dem på telefonen och fick ett svävsnde svar att det skulle lösa sig med nya hårdvaran.
Vidare till nästa problem
Fråga:
Hej
Efter bytet av server hos er har vi haft stora problem med våran sajt.
Konto: XXXXXXX
I fredags(2004-02-06) mellan ca klocka 15.00 och 19.00 så gick det inte att ladda filen som vi använder för inloggning, den har fungerat klanderfritt innan.
Idag(2004-02-08) så har man inte kunnat ladda sidan överhuvudtaget med Internet Explorer, den visar heller inte en banner som vi har på sidan. Med Mozilla går det att ladda sidan men inte att logga in eller att
överhuvudtaget gå vidare från index sidan. Detta har pågått från ca klockan 19.00.
Det är inga problem att logga in på Ensim panelen, PHPMyAdmin eller FTPn, kan även gå in och skriva i databaserna i PHPMyAdmin utan problem.
Har även försökt ringa er support utan någon framgång, det känns väldigt viktigt för oss att sajten ska fungera utan problem då det är förödande för vårt rykte att sajten ligger nere hela tiden då det ska vara en
samlingsplats för folk på nätet så förväntar sig användaren att den hela tiden ska vara uppe.
Detta måste åtgärdas snarast!
Svar Webcows:
Om ni tycker att er site ska funger 100% hela tiden så får ni kosta på er en egen server.
Vad jag kan utröna av server loggarna så fungerar servern utan problem.
Vi har bara telefonsupport vardagar imellan 8.00 - 17.00 , inte dygnet runt och helger.
Kommentar:
Jag var själv inne och kollade loggarna som jag sagt tidigare, när man har Request fails som ligger över 99% så kan jag inte förstå hur man kan säga att sidan fungerar som den ska.
Min uppfattning är att om man betalar för en tjänst så ska den fungera, den uppfattning jag får när jag läser svaret jag fick på mitt problem så är det ungefär att, ja ja ni får väl räkna med att eran sida kommer ligga nere några timmar om dan vi orkar inte bry oss.
Vi kan ju lägga till lite mer historia om vad som hänt tidigare under vår kontakt med dom, eller snarare brist på kontakt.
Svar på support mail har tagit flera dagar, vi har ringt och sökt XXXXXX och fått till svar att "Nej han är tyvärr nere i serverhallen just nu men jag ska säga åt honom att ringa upp er." Visst det låter helt OK, vad som däremot inte är OK är att det går tre dagar utan att man hört något från honom och när men ringer och söker honom igen så får man precis samma svar som man fick första gången, dessa händelser inträffade på den tiden som dom utlovade support 24/7 på sin hemsida, vilket nu är ändrat till vardagar imellan 8.00 - 17.00.
Då kommer vi till den avgörande händelsen, efter att vi fått svarat på att sidan skulle fungera utan problem och jag varit inne och kontrollerat loggarna själv så ringde vi upp Webcows och ställde dom mot väggen och frågade hur dom kunde tycka att 99% fel kunde uppfattas som normal drift. Och fick då till svar att dom inte ville ha nåt mer med oss att göra.
Så hoppas nu att ni mer kan förstå den irritation som har byggts upp mot Webcows, vi har nu bytt webbhotell till ett där allt har fungerat fullkomligt smärtfritt, dom har support dygnet runt, dom är vänliga och verkligen lyssnar när man pratar med dem(vilket inte kan sägas om webcows), dom kommer t.o.m. med idéer till vad som skulle kunna göra vår sajt ännu bättre.
Dom engagerar sig i sina kunder helt enkelt.
|