Citat:
Originally posted by Tobbe@Apr 28 2006, 14:25
Vad folk aldrig verkar ta hänsyn till är momsen. På ett slutpris mot konsument har du momsen medräknad, på en kickback från en leverantör är den exklusive moms.
30kr ex moms = 24kr. Har du ut 19.5-22.5 ska du vara glad, eftersom det verkar vara precis den ersättningen du kan tänka dig betala för transaktionen, så var det problemet löst.
Edit: FYI: Telia tar 15% på betalsamtal.
|
Ja, jag håller med. Båda siffrorna jag redovisade var dock inkl. moms. Dvs Kunden betalar 24SEK exkl moms och jag erhåller mellan 15,6 och 18 SEK.
INTE rimligt... betalar kunden 24 bör jag få behålla MINST 21. Det är i alla fall min åsikt.
mvh
hpe
Hmmm.... Telia tar 15%... Telefix tar 70kr av 200kr inkl moms... 30kr går bort till Telia... de får kvar 40kr... HUTLÖST.
VIATEL tar 25%, dvs 50kr, Telia tar återigen 30kr... kvar 20kr...10%... mer rimligt, men då tillkommer månadsavgifter och mycket högre startavgift...
Verkar som det finns en affärsmöjlighet att ta 5% utöver Telia, dvs 20% totalt... Mycket billigare för kunden och ändå riktigt bra marginaler, man har ju inte så mycket kostnader... någon som är sugen på att göra en sådan lösning?