Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-27, 22:24 #38
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Mina Erfarheter av Acme är följande :

1) Det är studtals svårt att komma fram till, det börja bli lite bättre nu.
2) Dom har stundtals känns lite halv inkompenta på tekniksida. När vi startade vår shop, så "fungerade" inte gjejerna under en helg. Nu fungera fint. Men det har förekommit lite småbuggar i deras systsem
3) Deras system man plocka ut fakturor ifrån suger! Det är buggigt snabb hack. Inte ovanligt att man få se sitta med deras support ändra i fakturor.
4) Se till att dom köper fakturorna. Det förekommer bedrägerier på paycontrol. Kan ge ett exempel :

Jag hade under en kort tid 2 kunder som köpte för ganska mycket pengar. Jag ringde upp paycontrol och frågade om det stog rätt till, jadå, det var inga problem. Sedan beställde man några datorer till blev jag misstäksam, ringde upp paycontrol ingen. Då visade det sej vara bedragare i farten, då fick man panikbromsa massa leveranser, en del gick inte att stoppa. Det som retar mej lite är en del lättja i attity man möte i första samtalet, det vara inga problem att skeppa till dom här killarna.

Jag ringer inte upp deras handläggare på skoj, utan ser jag något misstänkt dvs att någon shoppa lite för mycket. Ok! Dom köper mina fakturor, så jag tjänar på att folk blåser dem. Men jag tycker sånt är fel, det är inget som gynnar mej på sikt. Men då vill jag att dom mina föranningar på allvar.

För jag som handlare är antaligen den bästa "varningsklockan" för dem, än så länge. Deras varningsystem skall tydligen bli bättre.

Bl a hade en kund shoppat loss för 200.000 kr , det som retar mej, är att dom verka inte ha något automatiskt stoppsystem. I ett fall så handlade en person som hade utvandrat från Sverige.

Så deras system innehåller en del buggar, men på det stora hela fungera det bra. Förutom dessa saker jag nämner ovan.

Jag har inte märkt särskilt stora förseningar i betalning, dock har dom varit underbemannade på paycontrol ett tag.

Jag har även titta på kreditor tjänst även pay & read, men Paycontrol har bättre vilkor. Blir dom bara av med buggar och få lite pli på folket, så är det en suveräntjänst.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat