Visa ett inlägg
Oläst 2004-02-10, 08:30 #12
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Mario
Citat:
Ursprungligen postat av WN
[...]
Se även Kelkoo, deras cachade söksträngar är väldigt dominerade i hela Europa, och får de 10 SEO företagen att framstå som småaktörer.
[...]
Håller med dig på den punkten.
Jag kanske ska förtydliga mig, vad jag menade är att jag håller med att kelkoo's "spamming" på google också tillhör dessa "spamsidor", tycker det är väldigt irriterande som sagt innan av andra så är det helt irrelevanta sidor som kommer upp på diverse sökord.

Alla sorters system kommer alltid att utnyttjas på ett eller annat sätt, det är ju precis vad de här grabbarna gör, du kallar dom smarta "WN", visst är dom smarta, folk som tar över olika hemsidor och "förstör" dom är också smarta, men är det rätt att göra så?

Sen kan man ju se det ur många olika vinklar, att det gynnar dom men inte andra är ju självklart bra för dom, men inte för de som drabbas, och de som drabbas ännu mer är väl ändå vi som söker efter något och får upp något helt irrelevant, som någon sa, måste vi sitta och leta fram till sida 5 för att hitta ett relevant sökresultat?

Tycker det låter som om du ("WN") tycker det är ok att göra på det här sättet? Är det möjligt att din syn på saken är annorlunda pga. att du känner dessa människor? det låter iaf. som det, jag förstår inte hur man resonerar annars, hur kan det vara SEO? man sökoptimerar sin sida på sökord man associerar med sin sida, eller?

(Detta är inte det minsta personligt varken aggresivt, hoppas ni inte uppfattar det fel.)

Mvh,
Mario
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat