Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-25, 12:30 #16
DinaButiker DinaButiker är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
DinaButiker DinaButiker är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Hej!
Jag har provat både Altus och SEOLogik och ingen av dem har kunnat få upp min sida på någon topp 10.
Innan optimering av dessa företag så låg jag på sidan 8-10 på google.
Efter optimering av Altus så kom min sida ner på sidan 20-25 och efter flera samtal och mail med dem så var det ända jag fick höra att jag skulle ha is i magen och att det tar tid för bättre placering.
Jag kan vänta några månader men man betalar för ett år hos dem och jag såg inget bättre resultat efter sex månader så vad betalar man för?
Efter denna tid så valde jag att prova ett annat företag vid namn SEOLogik som utlova en garanterad förstaplats och detta enligt dem skulle inte alls ta lång tid.
Jag skulle ha koll redan samma dag sa denna Petter eller Peter.
Men månad efter månader gick och jag bara fall längre och längre ifrån Google.
Stor del av tiden fanns min sida inte alls med på Google vilket jag blev riktig sne på.
Även här fick man hör att det kan ta ett par månader innan man kan nå toppen men vad är flera månader?
Är det två eller tre eller tio?

Sen så kan det säkert ha med vilka sökord man väljer och vissa är lättare än andra.
Men företagen bör INTE ta åt sig sökord de inte vet om det kan klara av.

Idag ger jag inte mycket åt SEO företag då jag tror dem fifflar en hel del.

Vilka garantier finns det att dem bara har max 2-5 inom samma sökord annars skulle dom konkurrera ut sig själva?
Dom kan ha 30 företag på samma sökord och dem vet att man har kanske dessa 2-5 i topp och dem andra kan dem bara tjäna extra på under tiden tills dem har tröttnat och sen säger upp sitt avtal och drar.
Då man frågar om man kan få ta del av dem andra företagen inom samma sökord så säger dem att det är vår policy att ej lämna ut andras namn.
Skulle vilja säga att ett seriöst företag inte skulle vara rädd för att ge ut sådan info och detta är något jag skulle vilja att andra sätter som krav innan val av SEO företag.

Tips:
Betala efter resultat och inte med några fasta kostnader.
Vissa anser att den fasta kostnaden är till för det jobb dem lägger ner.
Då kan man säga att betalar du för en hantverkare som inte slutför sitt jobb?
Gör jobbet och betala när arbetet är slutfört.
Be om att få veta hur många företag som dem har inom samma sökord och se till att få se det.
Sätt som krav att få pengarna tillbaka efter misslyckande för det fick inte jag.

/ Dålig erfarenhet av SEO företag!
DinaButiker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat