Hej,
Jag har själv en domän som är något "överindexerad" av Google. Principen är den samma som för Kelkoo, dvs jag genererar sidor beaserat på sökresultat, och det finns minst en sida på nätet som länkar direkt till en sökning på min domän. I början av augusti 2003 fick jag rätt mycket besökare från Google pga detta, tusentals om dan! (Jag fick också några arga mail från trogna Googlare som tycke att att spammade Google =) ). I mitt fall hände detta helt omedvetet, det är inte jag som skapade de sidor som direktlänkade till sökningar, utan det var en stor svensk sajt med massvis med sidor som tycker att en länk till mig ger ett mervärde.
Sedan jag bytte domän så får jag dock inte denna trafik från Google. Jag vet dock inte om det beror på den "redirect" som jag gör pga domänbytet, eller att Google (med all rätt!) "bestraffar" min gamla domän. Just nu verkar över 12.000 sidor vara "indexerade" men sakna "innehåll":
http://www.google.se/search?hl=sv&ie=UTF-8...Awww.nic-sys.se
För mig är hela denna företeelse ett resultat av Google misslyckade "tweak:ningar" av sökmotorn. Det är i mitt fall uppenbart att Google ger för hög "rankning" till sidor som har väldigt lite text. Men det bättrar sig nog så småningom...