Det är nog många i detta avlånga land som är missnöjda med vad amu/lernia har ställt till för den enskilde. Jag själv skulle omskola mig inom Lernia. Intagningen var densamma som du beskriver, det var enormt viktigt att man var i nivå med intagnings kriterierna. Trots det så var det även här som personer inte hade behörighet som kom in, personer som knappt hade grundskoleutbildning. När man utbildar sig så är ju lättaste vägen att gå från A till B till C osv. Men inte vi inte :-) vi fick börja med det som det fans böcker till. Listan på felaktigheter kan göras lång, och för att göra en lång berättelse kort så fick jag i alla fall ut mitt betyg, trots att jag hade tappat lusten och intresset för utbildningen och skippat en hel del ämnen.
Trots det så fick jag ett komplett och bra betyg! Undrar vad jag ska göra med det, visa för arbetsgivaren och blåjuga att jag kan detta! Om jag inte gör det så undrar han vad jag har gjort under utbildningen, försöker jag dölja utbildningen måsta jag fylla detta tidshål med något! Skulle jag ha hoppat av utbildningen skulle facket stänga av mig från a-kassan i ett antal veckor.
Njäää, jag håller med dig, håll er borta från Lernia, fd, amu. Har man inte så att man kan läsa på H-skola så är KY att föredra.
Lärnia, vilken bluff, en klar marknadspolitisk åtgärd där resultatet är totalt ointressant för alla, även intresset svalnar på de flesta ”interner” tänkte jag skriva, elever!

h34r:
Edit:
Måste bara få fylla i att intagninstestet vi fick göra och som mycket riktigt bestod av vad du skriver, var för mig och de flesta relativt enkelt. Trots det så fick vi ”avtjäna” 12 veckor matte och svenska, saker vi redan kunde. Redan då undrade vi vad vi har gett os in på. :blink: