Visa ett inlägg
Oläst 2003-05-15, 02:53 #11
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by WN+May 14 2003, 06:49 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (WN @ May 14 2003, 06:49 PM) <!--QuoteBegin--viper@May 14 2003, 12:55 AM
Skulle detta vara intressant om sidan skulle ha ca 100-150 unika besökare dagligen?
Hejsan viper

Nu skall jag motivera dej att skaffa mer besökare för att uttrycka det så.

Som banner marknaden ser ut idag.

Industistandard

Ratio: 0.21
CPC: ex via tradedoubler 10 öre.

Med andra ord, med ovanstående exempel och ditt besökarantal med "mainstream" trafik borde du tjäna ca 20 öre i veckan, och det är oxå marknadsvärdet på ditt annonserbjudande. (Den bistra sanningen)

>Dock så behöver ju min egen sida först få en rejäl ström med besökare.

Precis som du själv skriver, behöver du komma upp i besökare.

Nu räknar jag på "mainstream" och inte "target" traffic.

Samtidigt som jag skriver om att besökare är viktig så vill jag tipsa om att inte stirra sig blind på antal besökare totalt sett, är man inne i internet branschen för att göra kulor enbart, tror jag det är bästa att försöka "nischa" sig så mycket det går, 10 stycken köpglada personer som är inne på din sida och letar efter info om just den produkten du gör reklam för, är mer värt än 100 000 unika mainsteam besökare.

Thomas [/b][/quote]
Vad menas med Mainstream? Target annar jag är den traffic som är riktad mot något speciellt? (all trafik är det men du kanske förstår)

Men nu är det så att det kommer inte finnas någon ratio direkt, banner visningen är slumpad och det är ju som sagt bara en engångs kostnad på ca 500kr och det är väll kanske lite eller? sen krävs ingen tillbaka länkning till min sida och banners kommer endast visas på min sida på botten av den, alltså den är alltid synlig. Alltså skulle detta vara en intressant banner reklam tjänst?
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat