Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-20, 21:54 #9
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Tack för tipset hubbert. Jag har funderat lite på det du säger. Jag kan ju alltid testa på några sidor som inte indexeras nu och se vad som händer. Lösningen kanske är så enkel

Xpat - Att sidan är uppbyggd i frames borde inte vara några problem i det här fallet. Google ser ju inte frames, utan tror att varje frame är en enskild sida. Det borde alltså resultera i fler sidor och inte tvärtom.
Jag tror snarare att det är min JavaScript-meny som ställer till problem. Men det borde räcka med att Google följer några länkar i sitemapen (vilket google uppenbarligen gör), för att hitta resterande produkter. Tittar man på en produktsida så finns där nämligen länkar till relaterade produkter. Alltså finns det ”skarpa länkar” mellan olika sidor.

Även om jag faktiskt läst på en hel del om SEO det senaste året, så kan jag tänka mig att min webbshop är rena katastrofen ur ett SEO perspektiv. Jag är inte programmerare, utan civilekonom. Jag betalar en webmaster som jobbar med den tekniska biten. Även om det fungerar bra, så blir jag ganska begränsad. Jag vet ofta vad som behöver göras, men inte hur. Jag har t ex funderat på att göra om sidan utan frames, men då måste jag hosta upp några tusen. Så jag drar mig för det...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat