Visa ett inlägg
Oläst 2004-02-09, 04:39 #6
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Men Du verkar ju helt UNDERBAR. Kollade på Din hemsida. Du jobbar tydligen med dessa frågor och är så snäll att Du tar Dig tid att ställa upp och svara utan arvode här! En eloge. Det tycker jag ÄR fint av Dig.

Det är bra råd Du ger.
Jag har inte köpt ngt program än, ska titta lite på http://www.unicell.se
basprogram som man fick testa ett tag. Det är vad jag känner att jag har råd med och så verkar de bakom produkten väldigt schyssta. jag har blivit uppläxad här och där med debet och kredit.

Det bästa argumentet som bet på mig läste i ett annat forum: "Den dubbla bokföringen härstammar från Italien. En munk vid namn Pacioli nedtecknade den som ett appendix till ett vetenskapligt verk 1494."
Mitt spontana reaktion:
Nu känns det lite bättre, är det en munk som ligger bakom, så kanske det inte är så dumt ändå. :-) Munkar har ju gått in för att leva rent och stilla sina sinnen för att tänka och tillbe ngt de finner vara Gott. Och genom att avstå från världsliga nöjen så förmodar jag att de renläriga munkarna som sublimering fick utökade förmågor som gemene man inte utvecklat. Därtill kraft och förmåga till skarpt fokus pga mindre distraktioner till att utföra stora känslomässiga (och därtill även fysiskt påfrestande) och intellektuellt krävande utmaningar, till lyckade och ibland innovativa, uppfinningsrika projekt…. Vi får hoppas att debet och kredit är ett sådant genidrag?

OK ingen skillnad kontant/faktura- jag får väl ge mig då! :-S
Tänkte väl för kort?

"Varför inte köra lager/kassa i sk sidoordnad bokföring ex v i excel."skriver Du?
Låter som jag äntligen skulle få nytta av mitt excelprogram. *ler* Vad skulle Du vilja ha för att skapa en excel-mall till mig med de olika momserna? Om Du skulle kunna tänka Dig det?
Med de allra vänligaste och tacksammaste hälsningar i natten.

PS. jag hittar ingen info om detta, har frågat en Adm. som ej hunnit/hinner svara.
Vet Du - Vad är skillnaderna/definitionerna på Nykomling, Medlem och Guru och fyrkanterna - vad är medlemsgrupper? Finns det ngn förklaring om hur själva forumet är upplagt?*VINK* DS
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat