Citat:
Ursprungligen postat av erzki
Citat:
Ursprungligen postat av desdecado
Jag kör själv fn 3 utvecklingsprojekt på en server och det är bara att lägga upp dom som olika webbar i IIS'en och sedan sätta andra portnummer på dom, ie default web = 80, och de andra 81, 82 etc....sedan får du ju lägga till portnummret i url'en när du surfar, tex http://localhost:81/blabla.asp
Då ska det inte vara några problem att flytta projektet till en prodserver...
|
Jag har försökt med detta själv, men problemet är att det inte verkar gå att ha flera webbplatser igång samtidigt i IIS.
Kan någon ge en korrekt enkel förklaring? Tycker inte att något någon skrivit har givit speciellt mycket.
|
K, jag kan förklara hur jag menade (jag har engelskt OS):
Lägg till en website (ej ett virtuellt directory) genom att i IIS management console högerklicka på "web sites" (under "DittDatornamn (local computer)")
Välj New -> Web Site
Fyll i vettig info (kommer ej ihåg på rak arm vad det frågas efter) men typ vilken map som webben ska peka mot etc.
Sedan när den läggs upp så kommer det att bli en konflikt och din nya webb kommer att vara "stoppad".
Högerklicka på din nya web och välj properties. Under fliken "Web Site", tryck på "Advanced" och ändra portnummret på din nya webb till valfri port. Ok!
Högerklicka på din nya web och välj "Start"
Nu bör det fungera att surfa mot den förutsatt att du anger porten efter url'en. Om du sitter på en annan masking i samma LAN och ska surfa mot den och använder tex en switch; se då till att öppna upp den nya porten så du kan surfa mot din server...