Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-14, 03:10 #18
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Jag har själv opererats genom perfektsyn och kan intyga att det hela är skött mycket seriöst. Hur kan vissa racka ner på något som man inte har någon som helst erfarenhet av? Även om Turkiet kanske i mångas öron låter som att det skulle vara dålig kvalitet så är det i detta fallet raka motsatsen. Skulle faktiskt kunna sträcka mig till att jag fick bättre service och troligen operation än vad de erbjöd mig i Sverige. Efter att ha kollat att jag var lämplig för en LASIK-operation på en klinik i Stockholm åkte jag och en vän för att operera oss i Turkiet.
Den svenska kliniken hade då sagt att jag var på gränsen med tanke på mitt grova synfel och tunna hornhinna men att de ville genomföra det.

Utrustningen de har i Turkiet på den berörda kliniken är nyare och mer avancerad än någon har i Sverige. Förutom det har ögonläkaren utfört över 50’000 operation medan de svenska jag talade med skröt om sina 50-200st. Min vän som också utförde operation vid tillfället har efteråt fått en allergisk reaktion och därför varit hos en ögonläkare som berömde hur bra det va utfört.

Och nej jag försöker inte på något sätt göra reklam för perfektsyn men blir lite upprörd när folk ger dåliga kommentarer om något de inte vet något om. Jag talar av egen erfarenhet och står som referens på deras sida tillsammans med en av mina vänner. Habil och perfektsyn har gjort att jag kan ta mitt liv vidare dit jag vill som varit hindrat av en dålig syn.

Läggas till ska att jag aldrig haft så ont i hela mitt liv som jag hade timmarna efteråt och då menar jag total misär. Detta samtidigt som vännen sitter glatt och skryter om hur bra han ser utan några bieffekter.
Idag två månader efteråt har jag viss halos runt ljus i mörker vilket är något som jag kanske får leva med resten av livet och kanske försvinner. Trots detta är jag nöjd, har gått från använda -7 i glasögon till att ha perfekt syn (1.0) på båda ögonen.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat