Citat:
Min sambo ska snart öppna en webbutik. Telefonkontakt KOMMER INTE PÅ FRÅGAN. Knappt kommer email-kontakt på frågan. Visst kan man tycka att det är bra att kunna ställa massa frågor, men butiken sambon har kommer vara fulllastad med all information en kund behöver ha. Det är ganska förståligt att priserna kan hållas nere ifall man har så lite administration som möjligt.
Idag har hon email-adress på sidan. Frågor som kommer till henne är redan besvarade i informationen på siten. Men ändå ställer folk frågor. Den administrationen är onödig. Att lägga ner 2 timmar på något speglar sig alltid i priset.
|
Håller med till viss del. Man måste dock ha någon kontaktväg till sina kunder, annars framstår man inte som särskilt seriös. Har man någon form av FAQ eller liknande på sidan så kan man via ett automatiserat system hänvisa personer dit då de har frågor som besvaras där. Man använder sig inte av e-postadressen utan kör kundkontakten via ett internt system istället.