Citat:
Ursprungligen postat av Magnusson
Citat:
Ursprungligen postat av dP79
Phplist i är ganska skalbart och inställningsmöjligheterna är stora. Använder man sig av phpmailer som skickare så är finns det ju möjlighet att lägga ut skickandet på flera smtp-servrar osv så att skicka 100 000 mail borde inte vara några större problem.
phplist har ju även stöd för klick-statistik på länkar osv vilket är ganska nice. Inte helt 100% och funktionen är fortfarande beta men jag tycker det fungerar bra. Trots allt gratis.
Så phplist för att enbart skicka ska inte vara några större problem med många mail. Lätt att konfa och integrera på sin egen site.
|
Phplist verkar ju nästan vara the shit. Gratis och mkt inställningsmöjligheter. Det gillar jag . Jag kikade runt lite i specen och hittade bla annat phplist enforces a double opt-in subscription system. Subscribers who enter their details in a web based subscription page, will receive an email and have to action their subscription to receive emails, går det här att stänga av?
|
Du kan ganska så lätt ändra så att man inte behöver bekräfta sin e-postadress (kräver dock ändring i koden har jag för mig, ingen inställning), alltså användaren skriver in en e-post på din sida och tycker på skicka och sen inget mer.
Men tycker absolut inte du ska ha det så. Spam, felaktiga anmälningar, personer som använder andras e-postadresser osv är då något som du får stå ut med.
Tvingar du att användaren ska bekräfta sin adress så slipper du många problem och de få du tappar är värt besväret.
Jag har mer eller mindre koll på tre nyhetsbrev och det är i alla tre fall under 1% som inte bekräftar sin e-postadress.