Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-10, 23:44 #34
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Jag tycker svenska staten ska tänka om och börja tillåta Flexible fuel etanolkonvertering i bilar som klarar av det. Allt snack som regeringen gjort gällandet detta har hittils inte hållt däribland det att etanol fräser mer på tankar och rör därför måste bilen vara helt annorlunda konstuerad. Det konstiga är att jag läste för ett tag sedan tester som en slagtillverkar gjort gällande olika ämnen frätning på slangar, och där var bensin mer frätande än etanol...

Sedan pratas det om att Etanol har högre risk för att explodera... Men då har de alltså inte tänkt på spolarvätskan alla har i bilen. Den senaste tiden har fler och fler krockar slutat med att bilar börjat brinna då genom att spolarvätskan tuttat eld... Då varken bensin ellller etanolen...

Läs mer: http://www.etanol-i-tanken.nu/


Funderar själv på hiva in detta, och sedan får man väl motera bort det om besiktningen gnäller. Sedan ombeskta och hiva dit det igen.. Tar ju inte mer än en halvtimmas jobb.

Man måste ju någon gång börja tänka på naturen, och är det här enda sättet(frånsett att skita åka bil eller köpa flexifule bil) så tycker jag det är skamligt. Det är konstigt att det finns lösningar som vi lite fattigare kan använda oss av för att köra miljövänligt, men då sätter staten stopp istället. Tycker det gynnar fortfarande bara de höginkomstagande som har råd att köpa nya miljövänligare bilar.
Konstiga är att om jag inte minns helt fel så använder man detta i Brasilien i mycket stor utsträckning och det har funkat väldigt bra....
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat