Det är ju dessvärre ganska vanligt med motsägande information om sökmotoroptimering.
Detta är ju inget undantag och jag har inget svar på vilket av dessa som är korrekt.
Självklart är det ju så att om du har en site med mycket skilda ämnen, t ex en del
om cykelreparationer och en annan om blomsterförsäljning så är det ganska logiskt att försöka separera dom.
Så här skriver Google själva:
Offer a site map to your users with links that point to the important parts of your site. If the site map is larger than 100 or so links, you may want to break the site map into separate pages.
Ganska klart tycker jag.
Tänk bara på deras andra regler också:
Avoid hidden text or hidden links.
Don't employ cloaking or sneaky redirects.
Don't send automated queries to Google.
Don't load pages with irrelevant words.
Don't create multiple pages, subdomains, or domains with substantially duplicate content.
Avoid "doorway" pages created just for search engines, or other "cookie cutter" approaches such as affiliate programs with little or no original content.
Ärlighet varar längst !
Hans Sandbloom/SEO |
www.tjorndesign.se