Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-07, 02:35 #25
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by viper@Apr 7 2006, 02:16
Jag går här och väntar på att oljan skall ta slut ungefär så jag kan bli bonde och odla sockerbetor som kan användas vid tillverkning av etanol, den svenska sockerbetes odlingen skall åter igen blomstra.

Nej men seriöst jag väntar med spänning på att oljan skall ta slut för att se vad hela världen snabbt skall konvertera till, visst det finns mycket etanol, gas och eldrivet idag men en total omställning lär ju ta ett tag? Kanske kan jag göra verklighet av sockerbetorna och bli miljonär på kuppen? Vem vet socker kanske är svindyrt om några tiotal år.
El är inget alternativ egentligen. Det kommer inte gå producera el i den volym man behöver för att använda sig av elbilar istället för olja. Det enda sättet vore ju att bedriva kärnkraftverk, men uran som krävs är tyvärr inte en råvara det finns gott om! Och skulle man öka användningen av uran skulle det inte räcka många år!

Sen kan ju folk få tycka och tro vad de vill om vindkraft m.m. men om sanningen ska fram så genererar det så pass lite el så det är inte ens värt att köra igång.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat