Tack för kommentarer.
Med "konsumptionombudsmannen" menar jag såklart KO - Konsumentombudsmannen, litet misstag bara.
Inget e-post från Altus VD och om han mailar eller ringer mig så kommer jag inte att prata med honom utan endast hänvisa honom till att svara i tråden för ett offentligt ursäktande.
Jag fick ett svar från KO:
Citat:
Tack för ditt brev.
Konsumentverket/KO är den centrala myndigheten på konsumentområdet. Verkets uppdrag är att arbeta förebyggande för att stärka konsumenternas ställning på marknaden. Detta gör vi genom att bland annat övervaka efterlevnaden av exempelvis marknadsföringslagen och produktsäkerhetslagen. Vi arbetar även med andra konsumentfrågor av skiftande slag såsom varors kvalitet och miljöpåverkan, hushållsekonomi, konsumentrelaterade handikappfrågor samt konsumentinformation.
Den fråga som du vänt dig till oss med är inte en fråga som faller inom Konsumentverkets verksamhet. Vi föreslår att du vänder dig till Post- och telestyrelsen. www.pts.se
Med vänliga hälsningar
Konsumentverket/KO
|
Jag är inte insatt i sånt här och har just nu eftersläpning med kunder. Det jag vill är att min anmälan registreras på någon offentlig myndighet så att det sparas. Kanske någon kan hjälpa mig med detta?
Det är bra Hans, tillsammans har vi massor med bevis!
Jag vet att Elias Kai driver en rättslig process mot dem, kanske han har användning för min anmälan?