Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-05, 16:05 #6
martines avatar
martine martine är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
martine martine är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
martines avatar

Reg.datum: Mar 2005
Lite mer detaljerad kommentar:

Bulletproof Web Design - Dan Cederholm
Utmärkt som första steg från slarvig tabellkod till standard, perfekt om man känner att man använder lite css men inte rakt igenom och vill komma igång köra helt på css och standard. Inte så mastig untan går igenom flyktigt men med bra exempel. Är inte gedigen nog att fungera som referensbok men trevlig att läsa igenom och med tänkvärda tips. Rekommenderas varmt. (Finns ett kapitel i pdf att ladda ner någonstans.)

CSS Mastery - Andy Budd
Har just lagt vantarna på denna. Verkar vara mer gedigen och uttömande. Lite grå jämfört med boken ovan, men ger ett mer helgutet intryck. Antagligen bättre om man känner sig hemma på floats och har rätt bra koll på css men känner att man vill få ut mer.

och förstås: (om än i en lite annan kategori)
Dynamic HTML, The Definitive Guide - Danny Goodman
En bok som jag aldrig skulle klara mig utan. Ett referensverk som innehåller alla css-"kommandon", alla javascript-kommandon (core, DOM & events), alla (x)html-taggar, noggrant noterat i vilka webläsare de stöds, hur standard de är och vad de är bra för! Såvitt jag vet finns det ingen annan bok som är så komplett (1400s) och har allt som man behöver för webdesign på klientsidan. (Även om alla andra böcker med tiden hamnar i bokhyllan så har den här stannat på skrivbordet under flera år)
Hoppas det snart dyker upp en ny upplaga med senaste FF och IE7...
martine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat