Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-05, 06:59 #17
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Alper@Apr 5 2006, 05:42
Jag tycker det är rätt sjukt att man för det första tänker på PRISET när man ska operera något så viktigt, och seriöst som ögat/ögonen. Jag personligen brukar inte blanda in pengar med hälsa. Då jag prioriterar hälsan framför pengar. Hoppas fler än jag tänker om ett par gången innan dem gör sitt val. Då detta verkligen är något allvarligt.

Quark / Habil har faktiskt rätt i det han säger, Turkiet som är stämplat som ett U-land kan tolkas som om att deras sjukhus skulle vara så mycket sämre än de vi har i Sverige. Det stämmer delvis, om man jämför Turkiska statens sjukhus med Svenska statens.

Men då ska man inte glömma heller att det både finns Amerikanska, Tyska, Turkiska, Engelska, Italienska m.m privatsjukhus i Turkiet. Och dessa är placerade i Turkiet just för att de vet om att Turkiet ser ut som det gör, att folk med pengar (kändisar, politiker, rika) hellre går till ett privatsjukhus än statens.

En bekant till mig opererade sig i Turkiet på ett Amerikanskt privatsjukhus, och det kostade honom i runda slängor runt 500k. Visst det kanske är dyrt och inte värt det tänker ni, men jag kan glatt säga att jag hellre har 500k mindre i fickan och överlever en sån kritisk operation än att ha blommor för 500k på min gravsten, om ni förstår vad jag menar :unsure:

Sen betyder det inte att en bättre operation alltid kostar 500k mer än här i Sverige. Det finns som Habil och Johan H verkar försöka poängtera även billigare privatsjukhus med bättre Service än i Sverige.

Så mitt tips är väl att man bör undersöka vart och hur man bör operera sig, innan man bara går och slänger sig på närmaste disk...

aja.. GL HF..

(själv skulle jag aldrig våga operera mina ögon om jag inte var tvungen)
Jag har varit på ett flertal sjukhus (tyvärr endast runt antalya & alanya) och jag kan säga utan tveka att deras sjukhus är kassa. Inget jag vill hamna på.

Däremot har de sjukhus som bedrivs privat (för turister m.fl.) dessa sjukhus slår oftast svenska sjukhus (som bedrivs av landstinget såklart). Och det är dessa som erbjuder dessa tjänster i turkiet.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat