Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-04, 15:55 #7
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Pucken Pucken är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Är det inte litet riskabelt att sätta upp en egen trafikkrävande webbserver på en privatpersons uppkoppling?

Om man exempelvis skaffar 10/10 mbit fiberuppkoppling för 250 kr per månad, så tror jag inte att ISP tycker om att kunden ifråga ligger och använder nästan max av dess kapacitet dygnet runt?

Åtminstonde när det gäller ADSL vet jag att ISP:s inte brukar tycka om det, men hur är det med fiber? Tycker det låter konstigt om det är helt okej, issåfall vore ju egen server hemma hos sig ett bra alternativ till att betala tusentals kronor för en likvärdig server hos en serverhall. Visst, man kanske får 98% uptime iställetför 99.9%, men det är det väl värt om det inte är en inkomstdrivande webbplats man driver?

Men som sagt, jag är osäker på om detta verkligen går för sig i praktiken - någon mer insatt som vänligen kan kommentera? Kanske någon som jobbar/jobbat för en ISP eller liknande? Eller driver webbhotell, eller annan som av någon anledning vet mer vad denna snackar om än vad vi vanliga dödliga gör?

Tack på förhand.
Pucken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat