|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: May 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: May 2003
|
Visst är det ett bekymmer med ej utlösta pf men det finns faktiskt saker man kan göra för att minska det.
1. Snabba leveranser, tror att kunder som får vänta länge på sina beställningar tröttnar och struntar i att lösa ut dom.
2. Mejla kollinummer till kunden eftersom Posten allt som oftast missar att skicka ut avin.
3. En inloggning i shoppen där kunden själv kan följa sin order och se vart den befinner sig.
Om kunden trots allt efter dessa punkter inte löser ut sin beställning så vill i alla fall jag inte ha kvar denne som kund och han/hon spärras i mitt system för vidare beställningar. Detta sköts automatiskt i samband med att ordern krediteras i systemet och i samband med det så går det även iväg en räkning till kunden för "Ej utlöst paket"på 195kr.
Jag har sett en tendens till att denna typen av kunder ofta inte är engångsförbrytare utan ofta beställer och struntar i att hämta ut beställningen, detta elimineras också om man spärrar kunden för vidare köp.
Sen har vi ju problemet med folk som beställer i andras namn och det bekymret kommer vi nog aldrig ifrån, men jag tror att det minskar om man upplyser noga om att man loggar IP o.s.v.
Jag får ca 1% i retur och mina krav som jag skickar ut täcker gott och väl portokostnaden för dessa.
// Mats
|