Citat:
Originally posted by patrikweb@Apr 3 2006, 17:10
Ett sätt är väl identifera besökaren på mer än bara IP, exempelvis vilken webbläsare, har personen några specefika tjänster/portar öppna? Svarar dom med någon specefik info?
Isåfall lättare känna igen personen i vissa fall, men finns ingen bra lösning som fungerar utan mer att man får bygga saker som känner igen mönster och likheter.
|
Hej,
Fattar inte riktigt hur du menar här. Tycker du att jag ska scanna portar på mina besökare !? - lär inte vara så poppis - eller missförstår jag dig ?
Om en person kan komm in på en ny IP är det ju meningslöst att matcha på webläsare !?
Jag kan ju inte för varje ny besökare scanna efter besökare som haft samma webläsare och dra någon som helst slutsats av det ??
Cookie kan jag ju använda men det är ju givetvis buslätt att radera den.
Nu tror jag inte att de flesta av besökarna är så tekniskt avancerade - så jag tror att Ip koll räcker ganska långt.
Visst är det så att många ADSL abbonnemang i praktiken ofta ger samma IP, dvs den återanvänds oftast även om det givetvis inte är någon garanti på det. Eller är det något jag drömt att jag läst någonstans... ;-)