Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-27, 22:38 #6
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av zoran
Citat:
Ursprungligen postat av Milad
Jag har en flashspelare som spelar en låt så fort man besöker hemsidan men kruxet är att så fort man klickar på någon länk så laddas sidan om och låten börjar om från början igen. Hur kan man lösa detta om man inte har möjlighet att använda sig av frames och göra om hela sidan till flash?
Jag försökte använda mig av iframe men det ju inte heller för att iframen inkluderas i en annan fil.
Är detta överhuvudtaget möjligt?
Vad är det du VILL ska hända?
Om du vill att låten inte ska börja om, dvs att den ska sluta spela ifall någon klickar på någon länk, så kan du vid första laddning av sidan spara en sessionsvariabel, låt oss säga songplayed = true
Sen i din sida har du något som liknar det här:
if ( session.getAttribute(songplayed) = null session.getAttribute(songplayed).equals(true) )
passa en variabel till flashfilmen som förhindrar låten att spelas upp
else
passa INTE en variabel

Med andra ord, första gången kommer sessionsvariabeln skapas. När användaren klickar på en länk och sidan laddas om, kommer sessionsvariabeln finnas där och parametrar kommer passas till flashfilmen som gör att filmen inte spelar upp låten.
För övrigt, anser jag att låtar som startar är ett otyg som behöver utplånas från webben. Vill jag ha låtar så har jag min stereo, eller spelar det på min mediaspelare själv.
Det är mycket otrevligt att glömma bort tämligen hög volym på, och kanske sitta på kvällen när ungarna sover, och så startar något utan ens kontroll.
Hej Zoran,

Jag använder mig av den här flashspelaren:
http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_MP3_Player

Jag vet inte riktigt vart jag kan lägga in de där session grejerna
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat