Ämne: vad göra?
Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-27, 04:25 #12
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by PRQ@Mar 27 2006, 01:47
För en gångs skull måste jag hålla med Patrikweb på ett hörn och konstatera att iLO är en av de bästa uppfinningarna någonsin (mild överdrift...). På en viktig burk placerad i en avlägsen hall är det guld värt att kunna starta om, få konsolaccess och installera om (!) remote.
Självklart är ILO riktigt bra att ha, men att dra en paralell att en server blir "riktig server" först när den har ILO/PDU/remote-kvm eller liknande är hans uppfattning av en riktig server, vilket invaggar många i en säkerhet dom i 6 av 10 fall inte ens behöver utan det räcker med en god SLA där en person istället startar om en hängd burk etc.
Har kunden en viktig tjänst så vet dom om det och påtalar det för tilltänkt operatör som då får erbjuda de möjligheter som finns, det är inga snack om att tekniken erbjuder olika säkerhetsklasser.

Jag opponerade mig inte emot tekniken i sig, utan Patrikwebs attityd mot allt och allt i vareviga tråd, en riktig server är den först med ILO, en riktig serverhall är i bergrum, en riktig isp är... , kan fortsätta hur långt som helst.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat