Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 25 2006, 15:45
Ang domän tjänst så har man planerad på lansera en med det du efterfrågar. Men det som kommer ivägen är ingent vinst.
Det man säljer ut domänerna för ger mer eller mindre 0 vinst, så att bygga upp en bra tjänst för just det känns dåligt. Har redan så sätt demo utveckling just för registera domäner live och för hantera whois/dns. Sedan just .SE finns det inte så mycket man kan hantera mer än dns zone.
Problemet är nog att det säker finns sådana som kan tänka sig lansera det fast kunden vill inte betala för det, isåfall lär det börjas klaga att domänerna man säljer är dyra.
|
Annars kan man ju göra en loopia, erbjuda det utan att tjäna pengar på det för att man kommer 100% tjäna på det i längden, jag har själv skaffat ett webbhotells-konto hos loopia bara för att jag så många domäner där för att enkelt ta hand om mail + alla svenssons som ringer och frågar om webbhotell skickar jag vidare till loopia.
Jag själv skulle lätt betala för att kunna ha alla domäner på samma ställe med tydlig koll när dom förfaller & enkelt kunna peka om dom, stöd för mail osv om jag visste att det fungerade BRA!.
//Björn