Citat:
Originally posted by patrikweb@Mar 25 2006, 16:23
Vi kör Plesk och tycker det är mycket bättre än cpanel, alla fall mycket snyggare och renare för kunden.
Att utveckla eget är väl inga större problem förutom tar mycket långtid, även inga problem att arbeta med den API som finns till Plesk för skapa konton live.
Sedan vi är i Sverige, det fungerar inte ha massa anställda på natten för det priset kunden betalar för shared hosting. Då finns ju även kortbetalning som lösning fast är ändå en extra kostnad i vissa fall.
Så sätt kan man lösa det manuelt att lägga upp konto på kvällen om man ändå är vaken om en kund ber om det, fast att garantera 24/7 kräver kortbetalningslösning som kunden kommer få betala för och bli dyrare kostnad.
|
Om man vill växa (i vilken bransch som helst) måste man självklart ha saker som kunder efterfrågar.
Vara bättre än de andra. Kostnaden för att få igång en betalningslösning med kreditkort är växelpegnar jämfört med vad du får i gengäld. Om du vill ha tips på kreditkorts-lösningar har jag använt mig av båda debitech (dyra) och dibs. Använd den senare & du kan förhandla till dig bättre priser än vad som står på deras sida.
För det andra har Robertsson skrivit ett bra inlägg tidigare. Varför finns det ingen som erbjuder
motsvarande tjänst som goddady fast för .SE?
Jag vet att man inte kommer kunna ändra kontaktinformation bla bla bla, då det brister från IIS sida (ovanligt)... Jag vet inte exakt hur många domäner Robertsson har, men det är ett par hundra, jag tror jag jag har likamånga. Sen finns det fler, Emil (PMG) har även massa, m.fl. vi är starka kundgrupper.
Jag kan bara tala för mig själv, jag skulle utan tveka betala för en sådan tjänst.
Men vart är de? Närmast kommer Loopia, men de saknar en del saker plus jag vågar inte använda mig av Loopia pga senaste tidens nertid.
Vart....är...dessa....tjänster?!