Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-25, 15:10 #5
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by najk@Mar 25 2006, 16:06
Hum, varför vill "alla" ha cpanel? själv ser jag nästan inget posetivt med cpanel,
nästan alla har väl ett egetutvecklat administrationspaket på webben.
Visseligen kan jag hålla med om att det är svårt att veta om det är bra innan man testar det ordentligt.

Så, varför är cpanel så himla bra egentligen? Visst kan man lägga in cpanel, men om man har programvaror som inte stödjs får man ändå inga funktioner i cpanel värda något?
Jag anser mig själv som totalt nybörjare när det gäller server-saker.
Jag kan fan i mej ingenting. Men vilken idiot som helst i Sverige (inklusive mig )
kan klicka på några ikoner å fixa saker & ting.
Sen om man inte vill använda cpanel bör ju det alterantivet även finns med.

Vi är alla olika, vissa vill ha andra inte. Båda alternativen bör finnas.
Idag finns bara nästan ena alterantivet.

Citat:

Jag tycker däremot att är det några som vågar satsa på förändringar och skruva sig lite i branschen så är de vi mindre aktörer, giganterna är svåra att vrida på och det är "vi" som skapar framtidens webbhotellmarknad.

Det finns mycket att göra och ta efter från USA och mer och mer lär komma på fler och fler hotell.
Decibel du får ursäkta mig, men jag håller inte med direkt.
Visst mindre aktörerna är de som kommer med saker som borde ha funnits för några år sen.
Men att göra en hostingsajt som de har i USA tar max en helg. Allt det jag/vi pratar om finns redan klart.
Det handlar bara om att köpa och installera & configga det som behövs så har man dessa funktioner.

Jag ser inte meningen med att göra allt detta själv från scratch (d.v.s. bygga eget) kontra köpa färdigt.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat