Jag har haft både positiva och negativa erfarenheter. Det kan vara komplicerat att få hjälp med ett stort projekt utan att du själv håller väldigt god kontroll över utvecklingen, med tydliga regler för utvecklaren. Börjar det bli några som helst problem så försök avsluta så snabbt som möjligt. Jag har flera gånger dragits med programmerare som dragit ut på tiden mer och mer, men istället för att då snabbt avsluta och hitta en ny programmerare, så har jag ibland "gett dom en chans" och det har i princip aldrig lönat sig.
Relativt små och snabba projekt har jag enbart goda erfarenheter av. Det finns en e-bok på amazon med lite tips inför att lägga ut projekt på just RentACoder. Den har några intressanta synvinklar.
Priserna kan vara väldigt varierande, men som i allt annat så får du även här lite vad du betalar för. För ett mindre projekt kan du ta en billig programmerare utan så mkt tidigare erfarenhet. Ett jobb fick jag för endast $5 då en person ville få in lite recensioner till sin profil på sidan. Ofta lönar det sig dock att ta någon med goda betyg sen tidigare till ett lite högre pris (som ändå ofta är låga). Man får göra en bedömning från fall till fall hur snabbt man måste ha projektet osv. En intressant funktion som du kan pröva numera är att anlita två eller fler programmerare att göra samma jobb samtidigt. Dock måste du betala alla som uppfyller specen till slut, men ibland är det mycket billigare att plocka två "nybörjare" jämfört med en expert och åtminstone en av nybörjarna borde ju kunna slutföra projektet