Citat:
Originally posted by billion@Jan 3 2004, 12:52
Vilket annonsformat är bäst om ni väger in alla fördelar och nackdelar med olika format? Exempel på nackdelar kan ju vara: stör användare, ser illa ut osv. Exempel på fördelar kan vara: bra avkastning, mervärde för användare osv. Förklara gärna ert ställningstagande. Olika annonsformat kan vara: banners, popups, textlänkar osv.
Vilket annonsformat tjänar ni mest pengar med idag och vilket annonsformat tjänade ni mest pengar med för 2-3 år sedan?
Vilken betalningsmodell föredrar ni och varför? Exempelvis: CPA, CPC, CPM osv.
|
Banners som framför sitt budskap på ett tydligt sätt och inte är "flummigt" enbart för att locka dit besökarna brukar absolut ge bättre resultat för leads/avslut än andra, som är för "flummiga".
En annonsör som enbart vill annonsera via popups går helt bort för min del eftersom jag vill skona mina besökare från popups. Oavsett om det finns möjlighet att ladda ner antipopup-program eller ej så är min uppfattning att det endast irriterar besökarna och på så sätt inverkar mer negativt än positivt i sin helhet.
Textlänkar i kombination med CPC ger enligt mig absolut bäst utdelning och är en viktig faktor då jag väljer annonsör bland de olika tillgängliga inom samma marknad. Ju högre CPC desto bättre.