Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
Man kan alltid vrida och vända på allt i all evighet. Lite olika exempel vi kan bolla med, kom gärna med era synpunkter:
A. Kund beställer produkt, kund tar emot produkten, öppnar paketet, öppnar förpackningen och upptäcker att produkten inte till 100% överensstämmer med marknadsföringen. Det stod att tröjan var av högsta kvalitet, men det anser inte kunden. Fråga 1: Har kunden rätt att byta? Fråga 2: Om ja, har kunden rätt att få alla pengar tillbaka?
B. Kund går in i en affär och köper en burk Red Bull. Han dricker upp den, och går tillbaka till kassörskan och kräver att få pengarna tillbaka då produkten inte överensstämmer med marknadsföringen. Enligt reklamen utlovar man att man får vingar av Red Bull, och han har inte fått några.
Fråga: Har kunden rätt att få pengarna tillbaka?
C. Kund beställer en produkt på internet, återsänder med stöd av ångerrätten. Kund gör om detta ett flertal gånger. Alla gånger har det handlat om "lagervaror", kund beställer slutligen en "beställningsvara" som antingen tas hem på specialbeställning alternativt specialgörs för kunden (t.ex tryck). Kunden får produkten, men är inte nöjd med resultatet och vill ångra sig då varans kvalitet inte överensstämmer med hans förväntningar. Fråga 1: Har kunden rätt till det? Fråga 2: Om ja, skall kunden få alla pengar tillbaka? Fråga 3: Skall kunden få beställa mer?
|