Citat:
Ursprungligen postat av WizKid
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Jag har aldrig fattat hur folk kan rättfärdiga att blockera annonser. Annonseringen är ju betalningen för att få tillgång till sidan. Om alla blockerade all reklam skulle det inte finnas så mycket gratistjänster som det finns idag.
|
Tycker det är samma sak att blocka annonser som att byta tvkanal när reklamen börjar. Får jag fråga vilken browser du använder och om du stängt av popupblockern i den (alla browsers har väl det inbyggt numer)? För låter du den vara på så blockar du ju folks annonser. Själv blockar jag som sagt de annonser som jag tycker är irriterande. Och jag förstår att det gör att sidan inte tjänar några pengar på mig men det är ett val jag gjort. På samma sätt som folk använder browsers med popupblocker eller byter kanal när reklamen börjar.
|
Jimmie har helt rätt, att se annonser på sidorna är betalningen för att få använda sidan, precis som annonserna i en tryckt "gratis"-tidning. Kom ihåg det faktum att ingenting är gratis här i världen, allt kostar. Den som har annonsblockerare och går in på en sida är där olovligt. Den som har kostat på sidan har inte gett tillåtelse att besöka den annat än om man betalar genom att se annonserna. Det behöver utvecklas sidblockerare mot annonsblockerare, den som inte vill se annonserna ska inte heller se sidan.
Detta med "pop-up" är en annan sak då den reklamen inte ligger på sidan ifråga utan oönskat öppnar ett nytt fönster i webbläsaren. Blockering av pop-up är helt OK, alla som begriper något har också slutat med pop-up.
/Bengt
|