WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   IT-(Myndighet).tld (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9873)

RickardP 2005-09-15 13:58

Jag satt och rensade bland mina kontakter på MSN och fick se att en gammal klass kompis hade som msn/mail @ (Domän.tld)

Det visste jag iof sedan kanske 1-2 år tillbacka men så samma dag fick jag se att (Företagsnamn) gav ut 1000st domäner gratis så jag tog och funderade på en domän och kom på denna och jag fick den domänen också. Så jag sitter på (Domän.tld) och har nu lagt in ett litet skoj java script bara plus en logo.

Men tänker nog ha domänen med till en tjänst jag håller på med som ni säkert kommer höra talas om senare, nog om det men nu vill jag höra om ni har några ideer om vad jag kan ha för roligt/tråkigt eller vad som helst som hemsida för denna domänen.

Min första ide var någon skoj sida som sa att det var Svenska (Myndighet) IT avdelning eller något sånt men tyckte sedan att det värkade bara löjligt.

Alla förslag är välkommna ;)

Thomas 2005-09-15 14:19

Alltså här har vi ett superexempel på ett inlägg som är helt styrt av reklam.

Hjälp mej att få fram exakt vad som vill sägas med detta!?

Utöver all reklam i inlägget står det på domänen man kommer till

Vi håller på att konstruera om (Företag) Webbhotell - Återkom senare! För frågor kontakta (Företag) Webbhotell via E-post adressen: support@(domän.tld)

Jag låter det vara kvar så ni kan utbilda mej i vad värdet med detta är, förutom att "Jag har precis köpt på mej en skitdomän, kan ni göra mitt jobb och komma på vad jag skall göra med den. Om inte köp konto på mitt webbhotell eller läs erbjudandet i inlägget.

Allt inom () är redigerat av mej.

Vi har på senare tid fått lite kritik ang att vi på WN censurerar, så det känns rätt att låta ett exempel ligga kvar så får var och en bilda sig en egen uppfattning om man tycker moderatorerna bör sålla det mesta, för att du som läsare skall få en mer läsvärd upplevelse här på WN.

För den som inte vet det ligger ca 10% av alla inlägg i papperskorgen. Och i mina ögon är det pga bra moderatorer och stor hjälp från flitiga besökare som hjälper till och anmäler uppenbara regelbrott.

Thomas

grazzy 2005-09-15 14:37

Ta bort hans konto också ;)

RickardP 2005-09-15 15:02

oj sry asso detta var absolut inte meningen
jag har fixat ompekning av domänen och det blev fixat nu tydligen men jag har råkat glöma fixa allt

fabian 2005-09-15 15:05

Jag har läst det första inlägget flera gånger, och jag förstår verkligen inte vad det handlar om.

Thomas 2005-09-15 15:06

Citat:

Originally posted by grazzy@Sep 15 2005, 14:37
Ta bort hans konto också ;)
Först får alla en andra chans, sedan vill jag inte säga att DeadC medvetet brutit mot reglerna. Få läser dom det är ju bara att se till sig själv.

Men ändå, själv kan jag ta hur mycket negativ kritik som helst ang just detta. Men samtidigt tänker jag inte bara titta på när hela gänget som grupp får kritik, när ingen utom oss och dom mest aktiva besökarna vet vilka problem vi försöker lösa på smidigaste sättet.

Jag älskar kritik, men har en tendes till att inte vara så uppmärksam på obefogad av samma sort. Detta pga av att man omöjligt kan ha nån som helst fakta vad vi egentligen gör. Som sagt tidigare, jag låter ovanstående vara kvar för att ge underlag för nästa tråd om censur.

Sedan vägrar jag anklaga någon men ta detta exempel och försök se vårt problem när vi skall tyda om det är "bulvaninlägg" som blir mer och mer vanliga iom att vi har tajta regler om egenreklam.

Sedan är grundiden med WN att den som bidrar med bra innehåll till WN, eller på ett eller annat sätt hjälper till får dra nytta av WN. Det är klart uttalat i massa trådar. Det roliga man ser är att ju mer utrymme för dem som ger WN mycket, ju mindre egenreklam förekommer i respektives inlägg. Jag är inte säker på exakt hur man skall tolka det men positivt tolkare jag det hur som helst.

Citat:

oj sry asso detta var absolut inte meningen
jag har fixat ompekning av domänen och det blev fixat nu tydligen men jag har råkat glöma fixa allt

Det är lugnt, din tråd var en av 1000 liknande. Normalt raderar vi dom bara så ta inte åt dej personligen. Det vara bara ett lysande exempel på hur man ibland glömmer att man inte alltid skriver i samma form som man själv gillar att läsa. Sedan ta en sväng om reglerna igen för det var inte just att ompekningen av domänen inte funkade som var det stora problemet i fråga.

Thomas

RickardP 2005-09-15 15:21

Thomas då tycker jag ni ska radera dom inlägg som gjorts så jag får börja om från början?

Eftersom efter detta lär detta inlägg bara handla om detta...

Jag ville veta om någon har ideer på vad jag kan ha på sidan, jag ville absolut inte göra reklam och jag har nu fixat min signatur så det inte heller är som reklam, men jag förstår ändå inte att det klassas som reklam för då skulle Thomas signatur också göra det, men men jag fick pm från decibel som sa åt mig att ändra den och jag har gjort det.

Någon som har ideer?

Edit: någon som har idee på varför jag inte kan redigera mitt huvud inlägg?

hubbert 2005-09-15 15:26

Citat:

Originally posted by DeadC@Sep 15 2005, 15:21
Någon som har ideer?

En turordningen som uppskattas i det här forumet är
1) Idé först
2) Domännamn sedan
3) Sök gamla trådar
4) Fråga om de saker man inte hittar efter en sökning
5) Synpunkter på min webbplats. Förslag till förbättringar, etc

Decibel 2005-09-15 15:27

Citat:

Originally posted by DeadC@Sep 15 2005, 15:21
...och jag har nu fixat min signatur så det inte heller är som reklam, men jag förstår ändå inte att det klassas som reklam för då skulle Thomas signatur också göra det, men men jag fick pm från decibel som sa åt mig att ändra den och jag har gjort det.
Reklam i signaturen är vanligen inga problem, du fick information i PM varför jag inte gillade att den fanns, just nu.

RickardP 2005-09-15 17:08

Citat:

Originally posted by Decibel@Sep 15 2005, 15:27
Reklam i signaturen är vanligen inga problem, du fick information i PM varför jag inte gillade att den fanns, just nu.
Så att alla får veta vad det det var för något som han inte gillade så var det att jag hade webbhotellet jag håller på att starta som namn och url alltså reklam i min signatur. Men som säkert en del också vet så har det inte varit något företag och att vi väntar nu på att få papprena på företaget så vi kan starta om på nytt. Men jag ser fortfarande ingen anledning till att jag ändå inte får ha det i min signatur bara för att vi inte har ett registrerat företag ännu. Men slut snackat om det jag vill veta om någon har några ideer för it-polisen.net

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson