WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   eBay bjuder på Skype? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9739)

grazzy 2005-09-08 11:39

Ryktet säger att eBay bjuder 5 miljarder usd för Skype.

Artiklar kring ämnet:
Realtid.se
Affärsvärlden
IDG

Robert 2005-09-08 11:54

Jag skulle ha sålt iaf... =)

grazzy 2005-09-08 12:06

Skoja inte..

Dock vet jag inte hur bra han ligger till med Sharman networks i Sydney nu..
Kazaa Appeal Likely In 2006
Australian Court says Kazaa Users Breach Copyright

Troligen är det ju ett helt tomt skalbolag vid det här laget, men USA kanske kommer och nyper ägarna i örat en stor svart helikopter om de inte betalar.. man vet aldrig :)

hyperfly 2005-09-08 13:55

Sälj inte! Vill ha kvar Skype som det är, är rädd att det förstörs om eBay köper det.

Jon A 2005-09-08 14:11

Citat:

Originally posted by Robert@Sep 8 2005, 11:54
Är du säker? Om du behöver pengar asap, ja. Om inte, betänk följande:

1. Enligt undersökningsföretaget IDC ringer redan 3,1 miljoner människor över internet bara i USA. 2009 spås den siffran uppgå till 27 miljoner.

2. VoIP spås explodera inom en snar framtid. Och då är Skypes kundbas på cirka 50 miljoner användare värdefull.

3. Enligt uppgift ska Skype ha gett Morgan Stanley i uppdrag att undersöka möjligheterna för en börsintroduktion.

grazzy 2005-09-08 14:19

Dagens sanning där Jon A. De behöver i och för sig tjäna mer än 700 pix per användare för att få ihop sina 5 miljarder..

Johan H 2005-09-08 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Jon A
Citat:

Ursprungligen postat av Robert

Är du säker? Om du behöver pengar asap, ja. Om inte, betänk följande:

1. Enligt undersökningsföretaget IDC ringer redan 3,1 miljoner människor över internet bara i USA. 2009 spås den siffran uppgå till 27 miljoner.

2. VoIP spås explodera inom en snar framtid. Och då är Skypes kundbas på cirka 50 miljoner användare värdefull.

3. Enligt uppgift ska Skype ha gett Morgan Stanley i uppdrag att undersöka möjligheterna för en börsintroduktion.

Klart man skulle sålt för 5 miljarder USD dollar.

Varför? Allt det där är antaganden. Detta är dock sanningen,
säljer de bolaget så har de mer pengar än de kan spendera
under sina liv. De kommer leva så pass gott så det går
inte ens beskriva i ord på WN.

Och man lever bara en gång, så varför skulle man säga
nej till så mycket pengar då man blir äldre för varje sekund
som går?

grazzy 2005-09-08 14:54

En börsintroduktion borde väl ge minst lika mycket pengar, och troligen mer i reda stålar än vad eBay kan uppbringa.

Dessutom kan de ju då själva såpass mycket av företaget som de tycker att de kan avvara och ändå behålla majoritet och så vidare. Det lär inte gå någon nöd på grundarna oavsett.

freakalis 2005-09-08 14:59

Varför inte sälja det och sedan för en dela av pengarna bygga upp ett nytt företag och skapa en liknande produkt? De vet ju hur de ska utvecklat projektet. Bara en tankte som slog mig.

Henrik 2005-09-08 15:09

Citat:

Originally posted by freakalis@Sep 8 2005, 14:59
Varför inte sälja det och sedan för en dela av pengarna bygga upp ett nytt företag och skapa en liknande produkt? De vet ju hur de ska utvecklat projektet. Bara en tankte som slog mig.
För att de i sådana fall lär få skriva på avtal om att inte pyssla med den sortens verksamhet på väldigt många år...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson